Vanliga frågor och svar om Digmi

Vanliga frågor och svar om Digmi

Vanliga frågor och svar om Digmi

2022-04-08

Kolla in svaren på våra vanligaste frågor om Digmi. För vilka typer av salonger passar Digmi och varför inte bara köpa en egen surfplatta?

Vilka är Digmi?
Digmi grundades 2021 och är en svensk startup som utvecklat en skräddarsydd surfplatta för frisörsalonger med ett helt digitalt utbud av +7000 tidningar, tidsbokning, betalning och merförsäljning, skapad för att höja kundupplevelsen, öka salongers intäkter och kundlojaliteten.

Varför Digmi och inte en egen surfplatta?
Vår helhetslösning är skräddarsydd för frisörsalonger. Vi har utvecklat våra surfplattor så att du aldrig behöver oroa dig för att kunder ska använda dem för privat bruk eller att de ska komma åt dina appar eller system. De kan inte surfa fritt, logga in eller laddar ner något som du sedan måste fixa med för att det ska fungera för nästa kund.

Kundvyn och adminläget sätts upp utifrån dina behov och är låst till det. Nästan vad som helst är möjligt för oss att skräddarsy ex. egna appar, länkar till webbsidor, digitala tjänster mm. Digmi är den mest kompletta lösningen på marknaden när det kommer till att förhöja kundupplevelsen med +7000 digitala tidningar, tidsbokning, betalning och mycket mer.

För vilken typ av salong passar Digmi?
Våra surfplattor passar för alla salonger som precis som oss ser värdet av att skapa en oförglömlig kundupplevelse i varje möte. Vår surfplatta är skapad för att vara enkel att använda och förstå, både för unga och äldre, teknikvana och personer som inte är vana vid digitala lösningar. Användarvänligheten är det viktigaste för oss, alla ska kunna använda våra surfplattor utan förkunskaper.

Varför kan jag inte ladda ner egna appar eller surfa på nätet?
Våra surfplattor är installerade för att minimera risken att du ska behöva agera teknik-support. Därför har vi stängt av viss funktionalitet för att undvika att en användare ändrar inställningar eller surfar fritt på internet. Om du är intresserad av att installera ytterligare applikationer, kontakta oss så undersöker vi möjligheterna tillsammans. Vi har fri support och kan fixa ändringar på 24 timmar.

Vad krävs för att kunna ha er tjänst?
Det enda du behöver är trådlöst internet med fri surf och möjlighet att ladda surfplattan. Vi har designat Digmi så att det ska vara enkelt för dig och ditt team att komma i gång. Inlärningstiden är kort, då våra surfplattor levereras förinstallerade, med exakt det utbud ni beställt. Allt tillgängligt så fort ni kopplat upp plattan på ert Wi-Fi och slagit in en 4-siffrig kod. Vi skickar med en guide som steg för steg går igenom hur surfplattan fungerar, och finns alltid tillgängliga om ni behöver hjälp med något.

Vad händer om något strular eller om enheten blir stulen?
Om enheten strular – börja alltid med att starta om läsplattan, det brukar lösa det mesta. För att du ska slippa oroa dig för tekniker, så fjärrstyr vi läsplattorna och löser problem åt dig direkt. Du har alltid fri support. Kontakta vår support på +46 101 821 033 eller via support@digmi.se så hjälper vi er. Genom vår molnbaserad lösning kan vi på distans koppla upp oss mot surfplattan och felsöka och genomföra förbättringar.

I vår månadskostnad ingår försäkring. Om en eller flera surfplattor skulle bli stulna eller gå sönder utgår en självrisk á 2 000:- per tillfälle och du får nya surfplattor levererade från oss. Enheten är kopplad mot ett säkerhetssystem, så då låser vi den och spårar upp tjuven.

Hur kan vi öka våra intäkter med Digmi?
Fler återkommande kunder och merförsäljning är nyckeln till en lönsammare salong. Som standard kan alla kunder – utöver att ha tillgång till hela Readlys utbud av magasin och tidningar – boka sin nästa tid med en förinstallerad direktlänk till er bokningssida. Men du kan välja till informationsblock som visas för alla kunder ex. erbjudanden, produktvisningar, tilläggsbehandlingar – ja, exakt det du vill erbjuda dina kunder. Du kan även välja en integration till din boknings- och betalningstjänst för att ta betalt och hantera bokningar direkt i surfplattan. Kontakta oss så hjälper vi dig att skräddarsy din surfplatta.

Vad händer efter 36 månader?
Efter avtalstiden väljer du själv om du vill teckna ett nytt avtal och få ny hårdvara levererad eller om du vill säga upp avtalet.