Vanliga frågor2024-03-04T09:47:28+01:00

Vanliga frågor

Nedan hittar du svaren på våra vanligaste frågor om Digmi. Är det något vi missat eller som du vill veta mer om så är det bara att höra av dig. Vi finns alltid här för våra kunder och för dig som är nyfiken på vår lösning.

Vilka är Digmi?2023-02-20T08:12:55+01:00

Digmi grundades 2021 och är en svensk startup som utvecklat en skräddarsydd surfplatta för frisörsalonger med ett helt digitalt utbud av +7000 tidningar, tidsbokning, betalning och merförsäljning, skapad för att höja kundupplevelsen, öka salongers intäkter och kundlojaliteten. Enkelt, snyggt och hållbart.

Är Digmis lösning enkel för alla att använda?2023-02-20T11:38:27+01:00

Vår surfplattan är skapad för att vara enkel att använda och förstå, både för unga och äldre, teknikvana och personer som inte är vana vid digitala lösningar. Användarvänligheten är det viktigaste för oss, alla ska kunna använda våra surfplattor utan förkunskaper.

Varför ska jag välja Digmi istället för att köpa en egen surfplatta?2023-02-27T07:35:28+01:00

Vår helhetslösning är skräddarsydd för frisörsalonger. Vi har utvecklat våra surfplattor så att du aldrig behöver oroa dig för att kunder ska använda dem för privat bruk eller att de ska komma åt dina appar eller system. De kan inte surfa fritt, logga in eller laddar ner något som du sedan måste fixa med för att det ska fungera för nästa kund.

Kundvyn och adminläget sätts upp utifrån dina behov och är låst till det. Nästan vad som helst är möjligt för oss att skräddarsy ex. egna appar, länkar till webbsidor, digitala tjänster mm. Digmi är den mest kompletta lösningen på marknaden när det kommer till att förhöja kundupplevelsen med +7000 digitala tidningar, tidsbokning, betalning och mycket mer. Men ta oss inte på ordet, boka en demo så berättar vi mer.

För vilken typ av salonger passar Digmi?2023-02-20T11:40:35+01:00

Våra surfplattor passar för alla salonger som precis som oss ser värdet av att skapa en oförglömlig kundupplevelse i varje möte. Vi vill också vara alla salongers hållbarhetspartner och tillsammans med salongsägare minska konsumtionen av pappersmagasin och klimatavtrycket vi lämnar.

Jag skulle vilja ha fler applikationer än de som ligger förinstallerade, är det möjligt?2023-02-20T11:46:30+01:00

Absolut, kontakta oss på hello@digmi.se så går vi igenom exakt du behöver och lägger upp apparna du vill ha åt dig.

Varför kan jag inte ladda ner egna applikationer eller surfa på nätet?2023-02-20T11:41:11+01:00

Våra surfplattor är installerade för att minimera risken att du ska behöva agera teknik-support. Därför har vi stängt av viss funktionalitet för att undvika att en användare ändrar inställningar eller surfar fritt på internet. Om du är intresserad av att installera ytterligare applikationer, kontakta oss så undersöker vi möjligheterna tillsammans.

Kan jag använda surfplattan för betalningar till kund osv?2023-02-20T11:41:31+01:00

Vissa betalningslösningar är möjliga att integrera, kontakta oss för mer information.

Vad behöver jag göra när enheten kommer?2023-02-20T11:41:48+01:00

Starta surfplattan, koppla upp den mot ert wifi. Nu är allt klart och du och kunder kan börja använda läsplattorna direkt.

Hur kan just min bokningstjänst finnas på surfplattan?2023-02-20T11:42:09+01:00

Vi gör en direktkoppling mot din bokningstjänst, så att kunder direkt kan boka sin nästa tid från frisörstolen. Vi löser allt när plattan förinstalleras.

Vad gör jag om något strular eller inte fungerar?2023-02-20T11:42:33+01:00

Börja alltid med att starta om läsplattan, det brukar lösa det mesta. För att du ska slippa oroa dig för tekniker, så fjärrstyr vi läsplattorna och löser problem åt dig direkt. Du har alltid fri support. Kontakta vår support på +46 101 821 033 eller via support@digmi.se så hjälper vi er. Genom vår molnbaserad lösning kan vi på distans koppla upp oss mot surfplattan och felsöka och genomföra förbättringar.

Vad händer om enheten blir stulen eller går sönder?2023-02-20T11:51:25+01:00

I vår månadskostnad ingår försäkring. Om en eller flera surfplattor skulle bli stulna eller gå sönder utgår en självrisk á 1 000:- per tillfälle och du får nya surfplattor levererade från oss.

Enheten är kopplad mot ett säkerhetssystem, så då låser vi den och spårar upp tjuven.

Vad krävs för att kunna ha er tjänst?2023-02-20T11:43:32+01:00

Trådlöst internet med fri surf och möjlighet att ladda surfplattan.

Hur ändrar jag innehållet i kundvyn på surfplattan?2023-02-20T11:43:49+01:00

Vi löser allt du önskar åt dig. Vi har fri support och genomför uppdateringar vid behov. Vill du lägga till ett informationsblock med ett erbjudanden, eller app som du vill ha tillgång till i salongsvyn så är det bara att klicka på support i surfplattan. Beställ extra appar eller marknadsför dig via informationsblocken i kundvyn. Vi fixar det inom 24 timmar.

Hur svårt är det för min personal att installera surfplattorna och tjänsten?2023-02-20T11:44:05+01:00

Vi har designat Digmi så att det ska vara enkelt för dig och ditt team att komma igång. Inlärningstiden är kort, då våra surfplattor levereras förinstallerade, med exakt det utbud ni beställt. Allt tillgängligt så fort ni kopplat upp plattan på ert Wi-Fi och slagit in en 4-siffrig kod. Vi skickar med en guide som steg för steg går igenom hur surfplattan fungerar, och finns alltid tillgängliga om ni behöver hjälp med något.

Hur kan vi öka våra intäkter med Digmi?2023-02-20T11:44:24+01:00

Fler återkommande kunder och merförsäljning är nyckeln till en lönsammare salong. Som standard kan alla kunder – utöver att ha tillgång till hela Readlys utbud av magasin och tidningar – boka sin nästa tid med en förinstallerad direktlänk till er bokningssida. Men du kan välja till informationsblock som visas för alla kunder ex. erbjudanden, produktvisningar, tilläggsbehandlingar – ja, exakt det du vill erbjuda dina kunder. Du kan även välja en integration till din boknings- och betalningstjänst för att ta betalt och hantera bokningar direkt i surfplattan. Kontakta oss så hjälper vi dig att skräddarsy din surfplatta.

Vad händer efter 36 månader?2023-02-20T11:44:39+01:00

Efter avtalstiden väljer du själv om du vill teckna ett nytt avtal och få ny hårdvara levererad eller om du vill säga upp avtalet.

Till toppen