Digmis tips för att stärka kundupplevelsen i lågkonjunktur

Digmis tips för att stärka kundupplevelsen i lågkonjunktur

Digmis tips för att stärka kundupplevelsen i lågkonjunktur

2024-03-15

Det är lätt att bli stressad över tomma luckor i bokningarna. I frisörföretagarnas podd HairTalks summeras 2023 och de konstaterar att ingen missat att lågkonjunkturen är här. Inget muntert budskap, men däremot gillar vi deras tips på vad en frisörsalong kan göra åt saken!

Var inte rädd för tomrummet i kalendern, använd det till att analysera och hitta förbättringar!

Här kommer Digmi’s förslag på vad du kan göra.

  • Vi vill slå ett slag för att gå i kundens skor, prova att gå in på salongen och tänk dig att du är en kund. Vad ser du? Hur upplever du besöket och servicen du får?
  • Vad saknas i upplevelsen du erbjuder? Erbjud din kund digitala magasin och visa hela salongens erbjudande i din platta från Digmi!
  • Hur kan du boosta din salongs ekonomi? Använd Digmis plattor för att boka om direkt i stolen och få tillbaka kunden lite oftare, det gör resultat på sikt!
  • Passa på att utbilda dina frisörer! Visste du att du kan använda Digmiplattorna till att delta i digitala utbildningar via webbläsare, Teams eller Zoom?

Vill du ha fler tips? Hör av dig till hello@digmi.se eller boka en demo-sittning!